Hocam, bu "adem"i kategorilendirme çok faydalı oldu, farklı düşünmeye sevk etti Allah razı olsun. Acizane bende şu tefekkür oldu:
"Senin kafandaki adem ne? Yani karşılaştığın ademlere hakiki vasfını veriyor musun?
Mesela mahlukat vasattaki ademdir, yani ayine olan bir adem. Mahlukata bu vasıftaki ademle bakmıyorsan ya ona mutlak adem vasfı veriyorsun yada haşa Allah'a ait vücud sıfatıyla bakıyorsun,, demektir. Mahlukata sabitiyet, beka, kemalat vermek hep bu yanlıştan kaynaklanıyor.
Mesela günahlara hangi adem vasfını veriyorsun? Günahlar zahiren vücud görünen hakikatte mutlak ademdir. Onun için şeriat ademe düşmememiz için yasaklamıştır.
Enaniyetten gelen hisler de zahiri vücud görünürken hakikatte ademdir. Sen bunları teşhis edebiliyor musun?"
Yorumlar
Yorum YapHocam, bu "adem"i kategorilendirme çok faydalı oldu, farklı düşünmeye sevk etti Allah razı olsun. Acizane bende şu tefekkür oldu: "Senin kafandaki adem ne? Yani karşılaştığın ademlere hakiki vasfını veriyor musun? Mesela mahlukat vasattaki ademdir, yani ayine olan bir adem. Mahlukata bu vasıftaki ademle bakmıyorsan ya ona mutlak adem vasfı veriyorsun yada haşa Allah'a ait vücud sıfatıyla bakıyorsun,, demektir. Mahlukata sabitiyet, beka, kemalat vermek hep bu yanlıştan kaynaklanıyor. Mesela günahlara hangi adem vasfını veriyorsun? Günahlar zahiren vücud görünen hakikatte mutlak ademdir. Onun için şeriat ademe düşmememiz için yasaklamıştır. Enaniyetten gelen hisler de zahiri vücud görünürken hakikatte ademdir. Sen bunları teşhis edebiliyor musun?"
23.08.2016